Panasonic KX-TG7302

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic KX-TG7302 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ilona5050 20-02-2010
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Prima telefoon. Voordelen vind ik dat je hem als intercom kunt gebruiken. Als je met 2 personen in verschillende kamers bent kun je de lijn open laten staan en af en toe praten. Als er niets gezegd wordt, wordt het geluid onderdrukt, waardoor er geen ruis is. Ook de handsfree functie is handig en werkt goed.

Nadeel vind ik dat het knopje voor bellen net iets te hoog zit ten opzichte van de cijfers. Hierdoor heb ik altijd de neiging op de handsfree toetst te duwen als ik wil bellen. Maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.

Ik vind de telefoon niet heel mooi, zie het meer als praktisch.

SiemV 10-01-2010
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Heb dit model enkele dagen, sluit me aan bij andere reviews. Prima toestel, goed geluid, veel opties. Beltonen niet echt geweldig, maar dat went wel.

Wat ik wel bijzonder vind - en ook wel een nadeel - is dat je standaard vanaf het tweede toestel kunt 'inbreken' op een gesprek. Dit gebeurt vrijwel onhoorbaar, dus een beetje lastig qua privacy is het wel. Je kunt een lopend gesprek wel 'beveiligen' door wat toetsen in te drukken, maar dat geldt alleen maar voor het lopende gesprek en is niet echt praktisch.

Klein ander nadeel: telefoonboek is niet via één druk op de knop te benaderen. Moet altijd eerst de betreffende menutoets kiezen, dan gaan scrollen en dan pas zie je de namen verschijnen.

JackNH 20-12-2009
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Deze reviews gelden eigenlijk ook voor KX-TG7301 en 7303. Het laatste cijfer geeft het aantal bijgeleverde handsets aan.

Pluspunten:

- Matrixdisplay (=puntjes), dus duidelijk af te lezen en veel informatie op het scherm. Bediening en menustructuur is hierdoor een stuk eenvoudiger. Dit alleen al is mij die twee tientjes extra wel waard. Displays van goedkopere zooi (Profoon) werken met streepjeselementen zoals van een rekenmachientje.

- De al eerder genoemde pluspunten zoals handsfree bellen, DTMF/FSK nummerweergave, toetsenbord- en displayverlichting.

- Volume belsignaal.

- Eco DECT: 2,1W stroomverbruik in stand-by stand.

- Gebruikt standaard AAA Ni-MH oplaadbare batterijen (bijgeleverd). Dus over een paar jaar geen duur accu-pack nodig.

- 50 euro bij de Dixons.

Minpunten:

- De toetsen voor bellen en ophangen hadden wat mij betreft wel resp. groen en rood gemogen.

- De bovenste toetsen steken naar mijn smaak iets te weinig uit.

- 10 polyfone beltonen maar een traditionele zit er niet echt tussen.

- Automatische tijdinstelling via FSK lijkt niet te werken, maar misschien ondersteunt mijn provider (Online) dat niet.

Voor mij persoonlijk geen minpunten:

- Het LED lampje dat altijd brandt. Grijp je tenminste niet mis in het donker :-)

- Het telefoonboek kopiëren is mij geen 20 euro extra waard. Als je meer geld dan tijd hebt, neem dan een topmodel met (SIM kaart) kopiëerfunctie.

- Geen antwoordapparaat.

Vandeg 07-03-2009
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Dit is mijn tweede Panasonic Dect telefoon. Kwam deze in een aanbieding tegen en voor dit bedrag is het een perfect toestel. Dit toestel heeft aanzienlijk meer opties dan mijn oude Panasonic en dit is dan ook de reden van de overstap.

Het belangrijkste voor een telefoon is de geluidskwaliteit. Deze is bij dit toestel goed. Enkele belangrijke opties voor mij waren:
- nummerherkenning via de kabel
- weergave gemiste oproepen met tijdsaanduiding
- handsfree bellen

Er zijn ook minpunten:
- Op de handset zit een hinderijk licht dat gaat branden zodra hij in de lader zit. Zodoende heb je een zaklamp op je nachtkastje. Welke functie dit heeft is mij onduidelijk
- Telefoonboek voor 100 nummer is goed, maar zoeken op letter kan niet, enkel scrollen. Dit is niet handig. Ook kopieren naar de tweede handset kan niet. Hiervoor heb je een duurder type nodig. Erg flauw van Panansonic.
- Opties zijn vrij beperkt. Er zijn bijvoorbeeld weinig verschillende beltonen in te stellen.

Overigens snap ik niet waarom dit soort toestellen zo groot moeten zijn en zo weinig mogelijkheden hebben t.o.v. mobieltjes. Het blijft namelijk een grote telefoon die qua design niet echt vernieuwend is.
De bediening is goed te doen, zeker t.o.v. mijn oude Panasonic is er veel verbeterd.

Bobh 23-02-2009
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Voor deze prijs een mooi toestel en genoeg opties voor mij.

Kwam er in de winkel achter dat er wel een aardig prijsverschil is tussen de zivergrijze en zilverblauwe uitvoering.

Ik heb 2 tefoonnummers, eentje bij Online (via Internet dus) en eentje bij KPN (vaste aansluiting).
Voor beiden werkt de nummerherkenning prima.

En bij gemiste oproepen toont het toestel zowel het nummer, de naam van de beller(als die in het telefoonboekje opgenomen is), de datum en de tijd.

jaklo 19-11-2008

pracht toestel.
heel duidelijk leesbare scherm mede door oplichting.
Duidelijke beltoon en duidelijke gesprekstoon. Zeer tevreden over het toestel.

HenkBos 25-10-2008
Geschreven voor: Panasonic KX-TG7302

Pluspunten:
Ligt lekker in de hand
Duidelijk display
Toetsen makkelijk te bedienen zeker niet te klein
Licht op als je hem oppakt
Weinig mogelijkheden:voor mij een pluspunt voor een ander een minpunt

Minpunten:
Telefoonboek niet automatsich over te zetten
Keuze uit 10 beltonen